Ambarlı'ya Cezaevi Cezası


Köyümden bir görüntü. Trabzon, Beşikdüzü ilçesi Ambarlı köyü. İlçe merkezinden 5-6 km içeride. 

Yeşil ve mavi. Fotoğrafta sol tarafta deniz az biraz görünüyor. Tam karşıda görünen ise tepeye tırmanan bir patika. Tepede ise futbol sahası vardı. Gerçek ölçülere yakın sahada yakın zamana kadar yazları futbol keyfi yaşanıyordu.



Geçen yıl buraya cezaevi yapılacağına dair bir söylenti duymuştum. Pek ciddiye almadım. Bula bula burayı mı bulacaklardı? İnsanların yaşam alanların içinde olan ve gerçekten doğanın ortasında çok güzel bir konumda bulunan bu araziye, köye ve doğal ortama uymayan herhangi bir yapı yapmayı düşünmek herhalde çok kolay olmamalı. Ben düşünemezdim. Bu  zamana kadar köyde yapılan her iş için insanlar büyük çaba göstermiş, futbol sahası da yine kendi emekleriyle yapılmıştı. İlk defa köylü istemeden bir şey yapılacaktı. O da cezaevi olacaktı. Bir yanlışlık vardır diye düşünmüştüm ama bu sene köye gittiğimde tabelayı görünce inandım.

Sanırım bu kararı verenler masa başında, kağıt üstünde iş kotaran, ben yaptım oldu diyen, yüzeyden düşünen, pratik tipler. Karadeniz'de gezerken, bu yeşillikleri estetikten yoksun binalarla doldurduğumuzu görünce üzülüyor ve sinirleniyordum. Güzelim yeşil tepelere serpiştirilmiş düzensiz çirkin evler, orada burada karşılaşılan beton bloklar, toki konutları., derelerdeki hadsiz hesapsız hesler, yaylalardaki talan. Hızlı ama zevksiz, keyifsiz, doğanın ve huzurun aleyhine bir gelişme, yapılaşma var. Bir süre sonra geri dönülmez bir noktaya gelinecek ve bu güzel köşe de bitirilecek. Bunları düşünürken önce köyün girişinde yapılan sanayi sitesi, sonra yapılması planlanan bu cezaevi uzakta olduğunu düşündüğüm bu olumsuzlukların burnumuzun dibine kadar geldiğini gösterdi. Geleceğe dair köy için kurduğum huzurlu doğa köşesi hayallerini örseledi.
  
Sonuç olarak, buraya cezaevi yapılmasını istemiyorum. İlla bir şey yapılacaksa manzara seyretmek için park ve spor alanları yapılabilir diyorum. Yapılana kadar yapılmayacağına dair ümidimi koruyorum ve akıl sahibi birilerinin bu işten vazgeçmesini umuyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder