Gideros

Süre : 1 gün
Rota : Batı Karadeniz - Gideros

YOL HİKAYESİ

Gİderos Kastamonu'nun Cide ilçesi sınırları içersinde. Doğal liman yapısından dolayı Cenevizliler tarafından kullanılmış.

Kastamonu'da geçirdiğimiz 1 gün sonrası dönüş yolunu Gideros'tan geçirip öğlen yemeği molasını burada vermek niyetindeyiz.

Cide'den sahile iniyoruz, batıya Amasra'y doğru devam ettiğimizde yaklaşık 10km sonrasında Gideros koyundayız. Yeşillikler içine sokulmuş zümrüt bir koy. Aşağıya iniş için doğu ve batıdan iki dik yol var. İlk karşımıza çıkan doğu tarafında olandan aşağıya iniyoruz. Aşağıya inerken bir balık lokantasını geçiyoruz ve yolun bittiği yerde tarihi bir cami ve iki üç ev var.

Koyun hemen yanındaki ev pansiyon. Yanından geçip durgun su ile buluşuyoruz. Solumuzda koyun ortasına denk gelen bir yerde küçük çakıl bir alan belki denize girmek için kullanılabilir ama Gideros daha çok göz banyosuna uygun bir yer gibi görünüyor bize.

Biraz seyrediyoruz çevreyi. Sonrasında karşı kıyıya gitmek için harekete geçiyoruz. Bu sefer batı tarafından aşağıya iniyoruz. Kıyıda iki lokanta karşılıyor bizi. Çiçeklerle bezenmiş şirin aile işletmeleri. Biraz sohbet ediyoruz. Daha sezonu açmadıklarını söylüyorlar, çay kahve ikram ediyorlar ama balık yok. Kamp yapmak için de gelebileceğimizi söylüyorlar. Küçük bir alanı bunun için düzenlemeye çalışmışlar.
Bizi de balık yemek için Çakraz'a uğurluyorlar. Yeşilliklerin içinde yola devam ediyoruz.

SON SÖZLER

Yeşillikler içersinde birkaç saat geçirip şirin balıkçı lokantalarında dinlenebileceğiniz huzurlu bir ortam.

Konaklamak için ve denize girmek için Cide, Kurucaşile gibi yakın yerleşimler daha uygun gibi.

Batı Karadeniz doğallığını, bakirliğini koruyan nadir yurt köşelerinden. Gideros'un ve bütün Batı Karadeniz'in yapılaşmaması ve bu güzelliğini koruması diliğiyle...